Uzmanımıza Sorduklarınız
 20 aylık bir oğlum var. Çocuk Ruh Sağlığı Bölümünde “Otizm”, olabilir ama teşhis için erken” dendi. Otizm tanısı kaç yaşında konulabilir? Özel bir eğitim almamız gerekir mi?
  Otizm tanısı genellikle 3-4 yaşları arasında konabilmektedir. Belirtiler çoğu zaman daha erken dönemlerde anne-babalar tarafından fark edilebilir. Ancak tanının konabilmesi için doktorların gözlem yapıp, çocuğu daha iyi tanıyabilecekleri bir zamana gereksinimleri olmaktadır. Bazen anne-babanın bilerek gösterdikleri farklı bir ilgi, çocuğun bir yuvaya gitmesi ya da özel eğitim almaya başlaması son derece olumlu değişiklikler yaratabilmektedir. Bu değişiklikleri görebilmek de doktorlar için önemlidir. 

Bizce anne-baba çocuğunun gelişimi ile ilgili herhangi bir kaygıya kapıldığı anda özel eğitime başlamalıdır. Eğitime erken başlayabilmek zaman kaybını önlemek, gelişimi destekleyerek yaşıtlarıyla arasının açılmasını yavaşlatmak/engellemek, olumsuz davranışları kalıcı hale gelmeden değiştirebilmek/yok edebilmek, aile bireylerinin üzüntülerini ve umutsuzluklarını azaltabilmek vb. açılardan çok büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle özel eğitime bir an önce başlayın. Çok yararı olacağından şüpheniz olmasın.
Ben, 12 yaşında özel eğitim ilköğretim okuluna devam eden bir kız çocuğu annesiyim. Çocuğumu zaman zaman dersleri sırasında izliyorum. Sanki iki farklı çocuk var karşımda. Evde ödevlerini yaptırırken çok zorlanıyorum. Okulda sırasında oturup çalışan o çocuk gidiyor yerine itiraz eden, sıkılan, mız mızlanan sürekli masadan kalkmak isteyen bir çocuk geliyor. Evde de okuldaki gibi çalışması için ne yapmalıyım
  Okulda çocuğunuzun bir otoriteyi (öğretmeni) ve okul kurallarını benimsemiş olduğu söylenebilir. Ancak evde farklı davranması çoğu çocuk da görülebilen bir davranış. Sizin daha tutarlı olmanız; ders çalışma saatlerini belirleyerek bu saatlerde kayma yapmamanız, çalışma süresini ilk başta kısa tutarak zamanla artırmanız, ders çalışma ortamlarını çocuğunuzun seveceği, hoşlanacağı şekilde hazırlamanız, ödevini yaptığı takdirde ödüllendirmeniz, eleştirmek yerine sakin ve destekleyici olmanız sizinle evde de çalışmasını sağlayacaktır. Evde ders çalıştırırken veya ödev yaptırırken , çocuğunuzun ve sizin yorgun, hasta aç veya istekli/isteksiz olup olmadığına da dikkat etmeniz çalışmanızın verimini etkileyecektir.
Biz engelli çocuk ailelerinin en büyük sorunlarından biride çocuklarımızın boş zamanlarını değerlendirebilecekleri ve sosyal becerileri öğrenebilecekleri ortamları bulamamaktır. Sizin kurum olarak okul içinde ve dışında bu tip sosyal aktiviteleriniz var mı?
  Evet. Bizim için öğrencilerimizin değişik sosyal ortamlara girmeleri oldukça önemlidir. Bu nedenle kurum içinde özel günlerde düzenlenen çeşitli törenler ve gösterilerin yanı sıra gezici tiyatro ya da konser olanaklarını sağlamaya çalışıyoruz. Kurum dışında ki sosyal gezilerimiz ise oldukça sık ve mümkün olan her yeri kapsayacak şekilde planlanmaktadır. Kış aylarında genellikle kapalı mekanları yaz aylarında ise genellikle açık mekanları tercih ediyoruz. Ayrıca işlenen konulara uygun olarak resmi kurumlarada geziler düzenliyoruz.
Çocugum 12 yaşında şimdiye kadar aldıgı özel egtim ve okul egitiminin hiç faydası olmadı dikkat dagınıklıgı ve ögrenmeme gibi davranışlarda bulunuyor üstüne gidemıyoruz ne yapmalıyız teşekkür ederim
  Sayın veli, Çocuğunuz için uygun özel eğitim programları alamamış olabilirsiniz. Her çocuğun öğrenme şekli farklı olabilir.Gittiğiniz okulun içeriğini,programlarını,öğretmenlerin yaklaşımlarını değerlendirmenizde yarar var.Ayrıca çocuğunuzu izleyen psikiyatri uzmanının da önerileri çok önemli.İlaç kullanıyor mu? Kullanıyorsa ilacın ne kadar yararı var? Sadece bu alanda çalışan doktorlardan yardım alabilirsiniz.Kolaylık dileklerimizle
Çocuğum bir özel eğitim kurumundan bireysel eğitim alıyor. Ancak isteksiz gidiyor. Uzun zamandan beri aynı eğitim programları çalışıldığı için sıkıldığını ve ilgilenmediğini düşünüyorum. Öğretmenine söylememe rağmen bir değişiklik olmadı. Bazı programları atlamak mümkün değil midir?
  Çocuklarımızın okul yaşantılarına zaman zaman isteksizlik gösterdikleri izlenmektedir. Bu dönemlerde isteksizliğin nedenlerini bulmak için tablonun geneline bakmakta fayda vardır. Çocuğumuzun hayatında değişen bir şey var mı? Okula isteksiz olmasına yol açan evden yada okuldan kaynaklanan nedenler neler olabilir? Bu sorularla baktığımızda bazen dikkat bile etmediğimiz bir ayrıntının okul isteksizliğinde önemli olduğunu görmekteyiz. (Örneğin; evde kardeşin kalması, uyku yada yemek zamanına yakın olan ders saatleri, sıkıntılı bir yol süreci vb.) Neden olabilecek olaylar belirlendiğinde bunlarda yapılacak değişiklikler ve planlamalarla isteksizlik duygusunu yok etmeniz mümkün olacaktır. Siz çocuğunuzun okuldaki programlardan sıkıldığını düşünüyorsunuz ve bunu öğretmeninize ilettiğinizi söylüyorsunuz. Eğitim programları, çocuğun ihtiyaçlarına yönelik olarak hazırlanmalı ve her çalışmada değerlendirilmelidir. Program düzeyinin çocuk için uygun olmaması (bazen daha zor, bazen daha kolay gelmesi gibi) yada uzun süren programlar çocukta isteksizliğe yol açabilir. Günlük değerlendirmeler dışında belli aralıklarla yapılan değerlendirmelerde programdaki değişmesi veya sürdürülmesi gerekenlere karar verilmelidir. 


Çocuğunuzla ilgili olarak ilettiğiniz görüşünüze öğretmeninizin bu çerçevede daha açıklayıcı bilgi vermesi gerektiğini düşünüyoruz. Öğretmeniniz ile programınızı konuşarak çocuğunuzun isteksizlik sorununu çözebileceğinize inanıyoruz. Kolay Gelsin.
Çocuğumun özel eğitimden mezun olduğunu gösteren belge ile İlköğretim mezuniyet belgesinin ne gibi farkları vardır? Çocuğum kaynaştırma eğitimi almaya uygun ise devlet okulunda bu eğitimi alması yerine böyle bir ilköğretim okuluna devam etmesi arasında ileride ona getirebileceği zararlar olur mu
  Çocuğunuz özel eğitim okulundan mezun olduğunda diplomasında “özel eğitim” ibaresi yer alacaktır. Ancak normal eğitim yapan bir okulda eğitim aldığı takdirde kaynaştırma eğitimi içerisinde yer alacağından ruhsal dosyasında kaynaştırma öğrencisi olduğu yazacaktır. Bu nedenle her iki diploma arasında bir fark olmayacaktır. Her iki diploma ile de kaynaştırma öğrencilerinin eğitim alabildiği meslek liselerinin belli bölümlerine devam edilebilir.
Down Sendromlu bir kızım var. 7,5 yaşında. Okula çok severek gidiyor, öğretmenleri ondan çok memnun. Okul dışında da herkesle ilişkisi çok iyi. Fakat son 6 aydır bizimle ilişkisi iyi değil. Bir şey söylediğimizde ya bağırarak cevap veriyor ya da bağırarak itiraz ediyor. Biz onu sakinleştirmeye çalıştıkça dozu arttırıyor. Kızarsak kısa bir süre etkili oluyor ama sonra yine aynı şeyleri yaşıyoruz. Birlikte dışarı çıkmaya korkar olduk.
  Kızınız her hangi bir nedenle aile içi iletişim yöntemi olarak "bağırmayı" benimsemiş gibi görünüyor. Bu durum evde bağırarak konuşan bir ebeveynin olması, bağırdığı zaman isteklerini yerine getirmeniz, kendisini ifade etme çabası, ilgi çekme isteği gibi nedenlerden kaynaklanabilir. Hangi nedenden kaynaklanırsa kaynaklansın bağırmasının iletişimi engelleyici bir unsur olduğunu öğrenmesi önemlidir. Bunu ona sözlü olarak anlatmanızın yanı sıra davranışlarınızla göstermeniz yararlı olacaktır. Bunun için kızınız her bağırdığında iletişiminizi kesmeniz ve her sakin konuştuğunda iletişimi yoğun biçimde kurup ayrıca ne kadar güzel konuştuğunu vurgulamanız etkili olacaktır. Bu arada sizlerinde sakin ve alçak düzeyde ses tonuyla konuşmaya dikkat etmeniz, kızınıza örnek olabilmeniz açısından gereklidir.
Merhaba.1 yaşında kızım var hafif mental retardasyon tanısı kondu genetik metabolizma birimlerinden kan istendi vede özel eğitim merkezleriyle iletişime geçmemiz istendi.direk bir eğitim kurumuyla temasa mı geçecem yoksa öncesinde yapmam gereken bir durum varmı\birde sizinde dahil olduğunuz bu kurumların ücreti tamamen bizemi ait oluyor devletin karşıladığı miktar varmı teşekkür ederim
  Ülkemizde uygulanan sistem gereği öncelikle Tam teşekkürllü bir hastaneden çocuğunuzun durumu ile ilgili bir "Sağlık Kurulu" raporu almalısınız. Aldığınız bu sağlık kurulu raporu ile ikamet ettiğiniz ilçenin Rehberlik Araştırma Merkezine (RAM) başvurmanız gerekiyor. RAM tarafından verilen randevu günü ve saatinde çocuğunuz ile birlikte gitmeniz, değerlendirmeye girmeniz ve "Eğitsel Yönlendirme Raporu" almanız ile birlikte bu süreç tamamlanıyor. Bundan sonra bir özel eğitim kurumuna başlayabilir ve devletin eğitime katkı payı ödemesinden yararlanabilirsiniz. Ancak bu süreç tamamlanmadan öncede, zaman kaybetmemek için, eğitim ücretini şahsen ödeyerek eğitime başlamanız mümkündür.
 İlköğretim okulunda 2. sınıf öğretmeniyim. "Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu" teşhisi almış olan bir öğrenci sınıfıma nakil ile geliyor. Daha önce böyle bir öğrencim olmamıştı. "Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu" nedir ve benim neler yapmam gerekir?
  Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu aşırı hareketlilik, çeşitli dikkat sorunları, isteklerini ertelememe gibi belirtilerle ortaya çıkan bir bozukluktur. Nedeni henüz tam olarak bilinmemekle beraber son yıllarda yapılan pek çok çalışmada biyolojik etkenler üzerinde durulmaktadır. Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 7 yaşından öncede bu belirtilere sahip olmalarına karşın çoğu zaman tanılama okul döneminde gerçekleşir. Sınıfta sorun yaşamamak ve öğrencinize daha fazla yardımcı olabilmek yapabileceğiniz pek çok şey vardır. Bu konuda yazılmış olan kitaplardan yararlanabileceğiniz gibi, konunun uzmanlarıyla yapacağınız konuşmalarda size yardımcı olabilir. Çok geniş olan bu konuda yazı yoluyla öneride bulunmak kolay olmamakla beraber aşağıdaki önerilerimizi dikkate almanızın işinizi kolaylaştıracağını düşünüyoruz. 

• Öğrencinizi en ön sıralara oturtabilirsiniz. 
• Sınıf içinde yapabileceği basit görevler verebilirsiniz
• Olumlu davranışlarını ödüllendirebilirsiniz. 
• Bütün gün çok sayıda şey yapmasını beklemek yerine her görevi zamanı geldiğinde tek tek söyleyebilirsiniz. 
• Gerekirse ne istediğini tekrarlatarak anladığından emin olabilirsiniz. 
• İsteklerinizi tehditkar bir ses tonu ile değil uzlaşmacı ve sevecen bir ses tonu ile söylemeniz işbirliği olasılığını arttırabilir.
• Çabuk sıkılacağını bilmelisiniz. Öğrencinizi çok iyi gözleyip sıkılacağı zamanları tahmin edebilirsiniz. O sıkılma belirtisi vermeden belirli aralılarla onun sırasından kalkmasını böylece kısa bir mola vermesini sağlayabilirsiniz. 
Kolay gelsin
Kızım her gece uyanıp bizim yanımıza geliyor. Babası da kalkıp onun yatağına gidiyor. Bütün düzenimiz bozuldu. Geri yatağına götürdüğüm zaman da ağlıyor. Ne yapmam gerekir?
  Pek çok çocuk geceleri anne-babalarıyla yatmaktan hoşlanırlar. Ancak bu durum, sizin de yaşadığınız gibi çeşitli problemlere neden olabilir. Bu nedenle yapılacak en doğru davranış çocuğa herkesin kendi yatağında yatması gerektiğini anlatmanız  ve bu yönde tutarlı davranışlar sergilemenizdir. Aşağıdaki önerileri uygulamanızın yararlı olacağını düşünüyoruz. 
• Kızınızın odasında ya da koridorda düşük wattlı bir ışık açık olsun
• Odada kızınızın korkmasına neden olabilecek gölge yaratan nesneler olmasın. 
• Yanında kendisini güvende hissedebileceği bir nesne (Bebek, yumuşak bir hayvan oyuncak, vb.) olmasına izin verin. 
• Yanınıza her geldiğinde hemen yatağına geri götürün. Oyun oynamasına, dolaşmasına izin vermeyin. Sadece yatması gerektiğini söyleyin ama sohbet etmeyin.
• Yatırdıktan sonra siz de kendi yatağınıza dönün
• Kızınız ağlarsa her 10-15 dakikada bir gidip varlığınızı hissettirin. Yeniden yatırın ve yatağınıza dönün.
• Ağlaması uzun sürerse yanına gitmeden kendi odanızdan ona yumuşak bir sesle seslenin, uyumasını söyleyin.
• Süreci (gerekirse günlerce) kararlı bir şekilde uygulayın. 
• Uykusuzluk sizi de olumsuz etkileyebilir. Programı eşiniz ile nöbetleşe uygulayın.
Oğlum 4 yaşında ve doktorlar yüksek fonksiyonlu bir otistik olduğunu söylüyorlar. Gerçekten her şeyi çok hızlı öğreniyor. Ancak tuvalet eğitiminde sorunlar yaşıyoruz. Özel eğitim okulunda, yuvada ya da benim olmadığım yerlerde tuvalete gidiyor ve altına kaçırmıyor. Fakat evde ya da benim yanında olduğum ortamlarda sürekli altına yapıyor. Tuvalete götürmek istediğimde haykırarak kaçıyor. Delirmek üzereyim
  Oğlunuzun farklı ortamlarda ve farklı kişilerle tuvalete gitmesi, tuvalet eğitimini kazandığını gösteriyor. Ancak tuvalet ile ilgili olarak sizi diğer insanlardan ayrı tutuyor. Bu farklı tutumun nedeni ilginizi çekme isteği ya da sizin tutumunuza karşı bir tepki olabilir. Büyük olasılıkla kendi davranışlarınızı değiştirmeniz çocuğunuzun davranışlarının da değişmesini sağlayacaktır.
Örneğin; 
• Çocuğunuz altına çiş/kaka yaparsa azarlamayın. 
• Temizliğini yaparken mümkün olan en kısa sürede işlemi, tamamlamaya özen gösterin.
• Üst değiştirme işlemini banyoda yapın. 
• Gün içinde sık sık tuvalete gitme işlemi yapın ama zorlamayın.
Oğlum 4 yaşında ve doktorlar yüksek fonksiyonlu bir otistik olduğunu söylüyorlar. Gerçekten her şeyi çok hızlı öğreniyor. Ancak tuvalet eğitiminde sorunlar yaşıyoruz. Özel eğitim okulunda, yuvada ya da benim olmadığım yerlerde tuvalete gidiyor ve altına kaçırmıyor. Fakat evde ya da benim yanında olduğum ortamlarda sürekli altına yapıyor. Tuvalete götürmek istediğimde haykırarak kaçıyor. Delirmek üzereyim.
  Oğlunuzun farklı ortamlarda ve farklı kişilerle tuvalete gitmesi, tuvalet eğitimini kazandığını gösteriyor. Ancak tuvalet ile ilgili olarak sizi diğer insanlardan ayrı tutuyor. Bu farklı tutumun nedeni ilginizi çekme isteği ya da sizin tutumunuza karşı bir tepki olabilir. Büyük olasılıkla kendi davranışlarınızı değiştirmeniz çocuğunuzun davranışlarının da değişmesini sağlayacaktır. 
Örneğin; 
• Çocuğunuz altına çiş/kaka yaparsa azarlamayın
• Temizliğini yaparken mümkün olan en kısa sürede işlemi, tamamlamaya özen gösterin.
• Üst değiştirme işlemini banyoda yapın.
• Gün içinde sık sık tuvalete gitme işlemi yapın ama zorlamayın.
• Tuvalete çişini/kakasını yaparsa çok sevdiği bir yiyecek/içecek ile ödüllendirin.
• Zaman zaman en doğal konuşma tarzınızla ihtiyacınız olduğunu ve tuvalete gideceğinizi belirtin. 

Bütün bu genel önerilere karşın tuvalet eğitimi çocuğun bireysel özelliklerine göre değişkenlik gösterir. Bu nedenle eğitimciniz ile mutlaka detayları konuşun.
 Sitenizde “PECS” sistemi ile ilgili haberinizi gördüm. Çok ilgimi çekti çünkü oğlumun özel eğitim öğretmeni bu sistemi uygulamak istediğini söylüyor. Öğretmenimiz eve gelip ders veriyor ama bu konuda yaptığı açıklamalardan tatmin olmadım. Doktorumuza sordum, o da bunun eğitimcilerin işi olduğunu, kendisinin bilmediğini söyledi. Benim merak ettiğim şu; bu çalışma ile çocuğum konuşabilir mi?
  PECS; Resim Değiş Tokuşuna Dayalı İletişim Sistemi, normal dil ve iletişim aşamalarına göre planlanmış bir alternatif iletişim sistemidir. Öncelikle temel iletişim ilkelerini kazandırmayı, daha sonra istek ve görüş bildiren mesajları iletmeyi öğretmeyi hedefler. Çalışmalarda resim kartları kullanılır. Dolayısıyla konuşma, çalışmanın başlangıcında söz konusu değildir. Altı evreden oluşan PECS öğretiminde çocuğun istediği nesneye/etkinliğe ait resmi yetişkine vererek iletişim kurması hedeflenir. Evreler ilerledikçe, çocuk birden fazla resmi bir araya getirerek cümleler kurmaya başlar. Yapılan bilimsel çalışmalarda aşamalar ilerledikçe sözel iletişimin de gelişebildiği görülmüştür. Ancak belirli kuralları ve sistemi olduğu için PECS her eğitimci tarafından uygulanamaz.
 SP sekeli olan bir çocuğum var. Yürüyebilecek mi?
  2.5 yaşından önce başını dik tutabilen çocukların yürüme olasılıklarının yüksek olduğu kabul ediliyor ama buna rağmen kesin bir yargıda bulunulamıyor. Semptomların şiddeti çocuktan çocuğa değişebileceği için bireysel olarak değerlendirilip, öncelikle çocuk dönmüyorsa dönmesi, oturmuyorsa oturması yani fiziksel gelişim aşamalarına göre ilerlenmesi gerekiyor. Fizyoterapi çalışmalarına ara vermeden devam etmeniz önemlidir. Kolay gelsin.

 Zihinsel Engelli 6 yaşında ve yuvaya devam eden bir oğlum var. En büyük sorunumuz başkalarının olumsuz davranışlarını taklit etmesi. Ne kadar anlatsak da kızsak da fayda etmiyor. Sanki inadımıza yapıyor. Sadece sevdiği bir şeyi (şeker, çikolata vb) verdiğimizde duruyor. Ne yapacağımızı şaşırdık. Herkesin içinde bu davranışları yaptığında çok rahatsız oluyoruz.

  Çocuklar pek çok şeyi izleyerek ve taklit ederek öğrenirler. Bu nedenle taklit etme istenen bir beceridir. Ancak sadece olumsuz davranışların taklidi söz konusu ise "öğrenme" davranışından başka etkenler söz konusu demektir. Çocuk eğleniyor, ilgi çekmek istiyor inatlaşıyor, sinirlendirmek istiyor, ne istediğinizi anlamıyor ya da ne yapması gerektiğini bilmiyor olabilir. Bu davranışların nedenini, zamanını, sıklığını, ortamını belirleyecek bir gözlem yapmanız ve gözlem sonuçlarını çocuğunuzu iyi tanıyan bir eğitimci ile paylaşmanız gerekmektedir. Söz konusu veriler ışığında çocuğunuzun kişilik özelliklerine uygun çözüm yollarını birlikte belirleyebilirsiniz. Uygun çözümü belirledikten sonra uzun bir süreye ve tutarlı davranmaya ihtiyacınız olduğunu unutmayın. Kolay gelsin.
Zihinsel geriliği olan 3 yaşındaki bir kız çocuğu annesiyim Kızımın henüz tuvalet alışkanlığı yok. Kimi geç kaldınız derken kimi de erken diyor. Tuvalet eğitimine ne zaman başlayabilirim?
  Tuvalet eğitimi , fizyolojik, zihinsel ve duygusal gelişime bağlı olarak kazanılabilecek bir beceridir. Bu nedenle çocuklar hazır olmadıkları sürece onları tuvalet eğitimi konusunda zorlamak hem çocuk hem anne-baba için çeşitli problemlerin yaşanmasına yol açabilir. Genel olarak 2 ile 3 yaşlar arası tuvalet eğitimine başlamak için uygun dönem olarak kabul edilebilir.

Kızınız için tuvalet eğitimine başlamanın zamanının geldiğine karar vermek için aşağıdaki işaretlerin olup olmadığına bakın;

• Basit uyarıları anlıyor ve yerine getiriyor mu? 
• Çişi/kakası geldiğinde, herhangi bir rahatsızlık yada haber verme davranışı gösteriyor mu? 
• Klozette/lazımlıkta yaklaşık 5 dakika oturuyor mu? 
• Günde 1-2 saat süresince altı kuru kalıyor mu?

Eğer “evet” cevabını veriyorsanız bir eğitimci ile birlikte sistemli bir tuvalet eğitimine başlayabilirsiniz demektir. 

Kolay Gelsin.
Cazeinsiz ve glutensiz diyet
  Bu diyeti çok duyuyorum.kim ise doktor bunu onaylıyor kim ise alyakası yok diyor(çocuk daha gelişme çağında diye).daha çok otistik çocuklar için geçerli bu diyet.benim 9yaşında bir oğlum var 22aylık iken epıleptik nöbetler geçirdi (5ay kadar)sonra çocuk epei bi geriledi.birkaç otistik davranışlar var(elinde kendi uydurduğu şeyleri sürekli sallıyor,aynı şeyleri tekrarlıyor...)bireysel eğitim alıyor.ne tavsiye edersiniz diyet hakında
  Cevap: Sayın veli, Diyet ile ilgili bilimsel çalışmalar yaygın değil.Önemli olan tek taraflı beslenmemesi,hiçbir yiyeceği aşırı tüketmemesi,her tür yiyecekten dengeli beslenmesi önemli. Çocuğunuzun eğitimi için,bireysel eğitim,yaşına ve gelişim düzeyine uygun iyi düzenlenmiş bir grup eğitimi,spor çalışmaları yapılması gelişimini olumlu etkileyecek faktörlerdendir. Kolay gelsin
Konu : otizm

Soru : 2 yaşında atipik otizm tanısı konmuş bir oğlum var.kreşe göidiyor bir aydır doktorumuz sizi tavsiye etti konyada oturuyoruz nasıl bir program olur bizler için

Cevap : Sayın veli, 2 yaş eğitime başlamak için gerçekten oldukça güzel bir yaştır. Çocuğunuzun eğitimi için Ankara dışı eğitim (2-3 ayda bir 1-2 hafta) programlarımızdan ya da her hafta düzenli olarak bir gün gelip katılabileceğiniz rutin eğitim programlarımızdan yararlanabilirsiniz. Her iki programda da çocuğunuzun eğitim programı en hızlı şekilde hazırlanacak, uygulanacak, size teorik bilgiler verilecek ve çocuğunuzla çalışmanız sağlanarak tüm program uygulamalı olarak öğretilecektir. Gelmeyi düşündüğünüz tarih için lütfen önceden randevu alınız. iyi çalışmalar dileriz.
Konu : otizm

Soru : oğluma 22 aylıkken otizm tanısı koydular iyi bir noroloğ bulup ona götürdüm eeg çekildi kan ve idrar bakıldı hepsi normal bu sonuçlarla madalyona gittim otizm değil dediler boşta ilgisiz kalmış dedi psikolog doktoru ama yinede kafam çok karışık konuşması geri baş sallaması var bazen kendi etrafında dönüyor oyunmu yapıyor bilimiyorum arabalarınıda dizmeye başladı bu olumsuzlukların yanında göz teması var cee oyunları oynar topa ayakla vurur alkış yapar adına dödüp bakar algılama var verilen komutları yerine getiriyor çok akıllı ben kimim dediğim zaman anne diyor ama beni anne diye çağırmıyor kafam çok karışık ne yapmalıyım bana yol gösterirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

Cevap : Sayın veli, Sayfamızın yenilenme çalışmalarını sürdürdüğümüz için cevap yazmakta gecikmişiz,kusura bakmayın. Oğlunuz ile ilgili kaygılarınız için kurumumuzdan profesyonel yardım alabilirsiniz.Özel eğitim ehil kişilerle yapıldığı sürece hiçbir zararı olmadığı gibi çocuğunuz ve sizin doğru iletişim kurma yollarını öğrenmeniz açısından çok yararlı olmaktadır.Yaşına uygun yapması gerekenlerle ilgili eğitim programlarını öğrenmeniz,kurumda birebir uygulama şansınızın olması süreci verimli kılacaktır.Öğretmen arkadaşımız çocuğunuz ile çalışırken eğitim koordinatörümüz de sizinle aile eğitimi yaparak gereksinimleriniz doğrultusunda yardım verecektir.Dilkom'dan yüksek lisansını yapmış konuşma terapistimiz de oğlunuzu gözleyerek,gerekirse konuşma dersi almanız da sağlanabilir.Görüşmek için telefon ile randevu alabilirsiniz. Kolay gelsin
Konu : eğitim hk.

Soru : iyi çalışmalar diliyorum.2006 ocak doğumlu bir oğlum var.götürmüş olduğum uzman çocuk psikiyatri uzmanı oğlumda yüksek işlevsellikli otistik bozukluk olduğunu sosyal iletişim eğitimi almasını önerdi ve kurumunuzu tavsiye etti.ancak kafamıza takılan sorun;konyada olduğumuzdan ve karı koca çalışıyor olmamızdan dolayı sadece hafta sonları(cumartesi varsa pazar)gelebileceğimiz için haftada bir ne kadar yeterli olur?gelip gitmemize değermi yani.yardımcı olursanız,kararımızı verip sizlerle görüşmek için gelmek isteriz.teşekkürler....

Cevap : Sayın veli, Sayfamızın yenilenme süreci ile ilgili çalıştığımız için cevap yazmakta gecikmişiz,kusura bakmayın. Konya'da olduğunuz için hafta sonu Cumartesi günleri kurumda ders yapma şansımız olabilir.Oğlunuzun özelliklerini gözleyip,O'na uygun eğitim programı çıkartarak ve sizin aile eğitiminizi yaparak yardımcı olabiliriz.Derslerin niceliği değil nitelikli olması önemlidir.Gelmeyi düşündüğünüz zaman için arayıp randevu alabilirsiniz. Kolay gelsin
Konu : çocuğuma disleksi tanısı konuldu tedavisi için gerekli açıklama istiyorum sizden...

Soru : 7 yaşında kız çocuğum var okula gitmek istemiyo derslerine istekle çalışmıyor dikkat dağınıklığı var doktora götürdüm test yaptılar IQ'su 98 çıktı yaşına göre normal diyolar ama benim endişelerm var ilaç kullanması gerektiğini söylediler okulda arkadaşlarıyla iletişimi yok derslerini dinlemiyo sürekli dersden çıkmak için hocasından tuvalet izni alıyor. ödevlerini yapmak istemiyo sözümü dinletemiyorum disleksi tanısı konulduğu için nereye göndereceğimi bilmiyorum bu konu hakkında bana tedaylı bilgi veririseniz sevinirim teşekkür ederim şimdiden ...

Cevap : Sayın veli, Kızınız ile ilgili güven duyduğunuz bir çocuk psikiyatristinin önerilerini dikkate almalı ve birebir özel ders aldırarak ders çalışması,ödev yapması ile ilgili becerilerini geliştirebilirsiniz. Kolay gelsin
Konu : otizm

Soru : merhabalar benim 5 yaşında otizm hastası oglum var haftada 2 gün bireysel egitim alıyor ama oglumun algılama problemi var buda hırçınlıgına sebep oluyor bun durumu sizin kurumuz olan özel uyum özel egitimde hızlandırlmış egitim olarak ne kadar zamanda aşabiliriz ne yapmamız gerekiyor şimdiden ilgi ve alakanız için teşk ederim...

Cevap : Sayın veli, Cevap yazmakta geciktiğimiz için üzgünüz. Kurumumuzda 2 haftalık hızlandırılmış programlar yapabiliyoruz.Çocuğunuzun ihtiyacına göre, özel eğitim dersleri,dil ve konuşma terapistinden ders alması sağlanarak ve yoğun aile eğitimi yapılarak olumlu davranışların kazandırılması ve yeni beceriler öğretilmesi mümkündür.Detaylı bilgi almak için kurumumuzu arayıp randevu alabilirsiniz.312-2220209
Konu : epilepsi hastası hafif zeka engelli

Soru : çocugum 12 yaşında şimdiye kadar aldıgı özel egitim ve okul egitiminin hiç faydası olmadı dikkat dagınıklıgı ve ögrenmeme gibi davranışlarda bulunuyor üstüne gidemıyoruz ne yapmalıyız teşekkür ederim

Cevap : Sayın veli, Çocuğunuz için uygun özel eğitim programları alamamış olabilirsiniz. Her çocuğun öğrenme şekli farklı olabilir.Gittiğiniz okulun içeriğini,programlarını,öğretmenlerin yaklaşımlarını değerlendirmenizde yarar var.Ayrıca çocuğunuzu izleyen psikiyatri uzmanının da önerileri çok önemli.İlaç kullanıyor mu? Kullanıyorsa ilacın ne kadar yararı var? Sadece bu alanda çalışan doktorlardan yardım alabilirsiniz.Kolaylık dileklerimizle
Konu : gecikmiş konuşma

Soru : Merhaba,oğlum 4 yaşında konuşamıyor ve sadece küçük kelimeler ( anne,baba,dede, mama vs.) cıkarabiliyor.Oğlum 3 yaşına kadar asker oldugumdan dolayı ve görev yaptıgım yer mahrum ve sosyal faaliyet olmadıgından dolayı konuşamadıgını düşünmüştüm ama yaklaşık 1 yıldan bu tarafa cankırıda görev yapmaktayım ve oğlum hala konuşamıyor. Bu konuda bana ne önerirsiniz, özlel eğitim, kreş vs. Cok teşekkürler...

Cevap:Sayınveli,Oğlunuzunkonuşma,kavram,motor,sosyal,duygusal gelişim açısından değerlendirilmesi önemli gözüküyor.İyi organize edilmiş,yönlendirilme yapabilecek bir kreşden ve aile eğitiminin de yapılacağı iyi bir özel eğitimden çok yararlanırsınız. Bizim Ankara dışı programlarımız bunları kapsamakta aynı zamanda konuşma terapistimiz de bulunmaktadır. Arzu ederseniz telefon ederek randevu alabilirsiniz.Ankara'da en az bir hafta kalarak yoğun eğitim ile siz de anne-baba olarak nasıl davranacağınız ve çocuğunuza bir beceriyi nasıl öğreteceğiniz konusunda bilgilendirilebilirsiniz.Aile eğitimi yanısıra burada çalışılan eğitim programı monitörden dersleri izleme ve sınıf içinde öğretmenle çalışma şeklinde yürütülür.Kolay gelsi, Dr.Şebnem Tuş
Konu : y-g-b

Soru : MERHABALAR BEN ANKARADAN YAZIYORUM.3 YAŞINDAKİ OĞLUMA GATA DA YGB TEŞHİSİ KONDU.EEG Sİ KAN VE METABOLİK İDRARI TEMİZ ÇIKTI.AMA KONUŞMASI HALEN YOK.ARTI HAREKETLİ VE DIŞARIYA PEK DİKKAT VERMEYEN BİR ÇOCUK.ÖZEL EĞİTİM ÖNERİLDİ.RAPOR VERİLEDEK AMA ÖZEL EĞİTİM MERKEZİNE KARAR VEREMİYORUZ.SİZ BU KONUDA BİZE YARDIMCI OLABİLİR MİSİNİZ.TABİKİ RAPORLU.YADA BİZE ANKARADA BİR YER REFERANS GÖSTEREBİLİRMİSİZ.EN KISA ZAMANDA CVP YAZARSANIZ SEVİNİRİM...

Cevap : Sayın veli, Kurumumuzda YGB teşhisi alan çocuklar ve aileleri ile çalışılmaktadır.Telefon ederek randevu aldığınızda-2220209- detaylı görüşebilir ve nasıl bir program uygulayacağımız bilgisini verebiliriz. Kolaylık dileklerimizle, UYUM
Konu : katılmak istiyorum

Soru : verdiğiniz bu eğitim ve seminerlerden bilgi sahibi olmak istiyorum ve sadece okul öncesi öğrencileri mi katılıyor yoksa diğer öğrencilerde katılabiliyor mu?

Cevap : Sayın veli, Bireysel ve grup halinde yapılan aile eğitim programlarımız, 0-40 yaş arası Yaygın gelişimsel bozukuluğu, zihinsel engeli ve öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin aileleri ile yapılmaktadır. Kurumumuza devam etmeyen öğrenciler için de gereksinim duyan ailelerle bu program yürütülmektedir.Telefon ile randevu alarak daha ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.Kolaylık dileklerimizle UYUM
Konu : kızım

Soru : 2.sınıfa giden kızıma minimal düzeyde disleksi tanısı kondu. herhangi bir eğitim aldırmıyoruz. aldırmamız gereklimi? fikir verebilirmisiniz?

Cevap : Sayın veli, Disleksi tanısı almış olan kızınıza uzman kişiler tarafından eğitim aldırmanız öğrenmesini hızlandıracak ve doğru yöntemlerle daha kolay öğrenmesi sağlanmış olacaktır.Ayrıca bireysel eğitim şeklinde yapılan bu öğrenme yaşantısı, kızınızın kendine güveninin artmasına ve daha başarılı olmasına olanak sağlayacaktır.Konu ile ilgili kurumumuzdan randevu alarak kızınızla gelebilir ve yapılacaklar hakkında ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Kolaylık dileklerimizle, UYUM
Konu : özel eğitim hakkında bilgi

Soru : özel eğitim alan çocuğum var ulaşım ve eğitim hakkında bilgi almak istiyorum en kısa zamanda mümkünse

Cevap : Sayın veli, Sistemden kaynaklanan bir sorun nedeniyle geç cevap verdiğimiz için özür dileriz. Biz yaygın gelişimsel bozukluk,zihinsel engel ve öğrenme güçlüğü olan 0-40 yaş arası öğrencilere bireysel ve grup eğitimi aynı zamanda aile eğitimi veren bir kurumuz.Servisimiz bulunmakla birlikte Ankara'nın her bölgesine gidemiyor, adrese göre servis olanaklarımızdan yararlanabiliyorsunuz.Çocuğunuzun yaş ve engel durumu hakkında bilgi verebilirseniz ya da telefon ile randevu alabilirseniz daha ayrıntılı bilgi verebiliriz. Kolaylık dileklerimizle, UYUM
Konu : DEHB

Soru : Hiperaktif bir öğrencimiz var.Şuan ritalin kullanıyor.3.sınıfa gidiyor.Sizin okulununuzda bu çocuklarla ilgili nasıl bir eğitim verilmektedir.?Sınıflarınız kaç kişilik ? Bilgi verirseniz çok sevinirim.İyi çalışmalar.

Cevap : İlköğretime giden,ilaç kullanan kaynaştırma öğrencileri ile yaşına ve gelişim özelliklerine uygun eğitim programı hazırlanarak bireysel ve grup eğitimi verilmektedir.Gruplar 6 kişilik olup 2 öğretmen bulunmaktadır.Aynı zamanda aile eğitimi yapılmakta ve gittiği okulun öğretmeni ile görüşülerek sınıf içi düzenlemelerin yapılmasında yardımcı olunmaktadır.Ailenin randevu alarak gelmesi durumunda daha ayrıntılı bilgi verilebilir.Kolaylık dileklerimle, UYUM
Konu : otizm

Soru : devlet hafta da 40 dakka olmak üzere haftada 2 saat eğitim veriyor...sizin eğitiminiz kaç saat devletin verdiğini geçerse ne kadar ücret alıyorsunuz...........

Cevap : Sayın veli, Kurumumuza telefon ederek randevu aldığınızda bu konuları detaylı görüşme imkanı olacaktır.Çocuğunuzun tanısı,yaşı ve gelişim özelliklerini bilmemiz bu bilgileri daha sağlıklı vermemize neden olacaktır. Kolaylık dileklerimizle, UYUM
Konu : otizm

Soru : Otizmi çok ileri derecede olan 10 yaşındaki çocuğa eğitimi nasıl veriyorsunuz..herşeyi alğıladığı halde halen konuşmuyor istediği zaman konuşuyor ancak teşekkürler...........

Cevap : Sayın Ruşen Köser, 10 yaşında otizmi olan bir çocuğun eğitim programı ,diğer çocuklarda da olduğu gibi gelişim özellikleri,gereksinimleri ve ailenin önerileri gözönüne alınarak hazırlanır.İletişim kurması için fırsat vermek, iletişimi kendisinin başlatmasını sağlamak,ilgilendiği,sevdiği etkinlik ve yiyeceklerle ödüllendirmek,doğru model olmak yapılacaklardan sadece birkaçıdır. Çocuklara hem bireysel hem de grup eğitiminde bu eğitim yaklaşımları ile yeni beceriler öğretmek mümkündür. Kolaylık dileklerimizle, UYUM
Konu : kurs alma

Soru : özel eğitim kurs sertifikası almak istiyorum nereye başvurabilirim.Saygılar

Cevap : Sayın Aynur Saraçoğlu, Sertifika programlarını, MEB özel öğretim kurumları genel müdürlüğü sayfasından takip edebilirsiniz. Kolaylık dileklerimizle, UYUM
Konu : 14 yaşındaki otistik oğlum mert secerli

Soru : Ben Antakya dan gelen öğrenciniz mert secerli nin annesi Halide secerli. Umarım hatırlamışsınızdır. Sizin verdiğiniz eğitimle mert i çok güzel eğittik. Şu an özel eğitim alıyor ama çok yetersiz. Şimdi gene sizin bilgilerinize ve eğitiminize ihtiyacım var. Mert kendine çok zarar vermeye başladı, ellerini ısırıyor, başına vuruyor, kulaklarına vuruyor. Nasıl davranmalıyım, ne yapmalıyım. Bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Çok acil

Cevap : Sayın Halide Secerli, Sistemimizden kaynaklanan bir sorun nedeniyle yazılara yeni cevap yazabiliyoruz,kusura bakmayın.Mert'in buradan aldığı eğitimden yararlandığınızı belirtmeniz çok güzel.Çocukların yaşı ilerledikçe ve ergenliğe geçişte bu tür davranış problemleri görülebiliyor.Şu andaki durumunu gözlemeden, eğitim anlamında yapabileceklerinizi söylemek zor.Ancak iyi bir psikiyatrist desteği alarak sakinleştirici ilaç kullanılması işe yarayabiliyor.Tabii ki bir eğitimci olarak sadece ilaç kullanılmasını öneriyor değilim.Zamanını spor etkinlikleri ile doldurmak,boş kalmamasını sağlamak, eğitime devam etmek çok önemli.Kolaylık dileklerimle, Şebnem Tuş
Konu : dokuz yaşındaki erkek çocuğu

Soru : oğlum şu anda ilkokul 4.sınıfa gidiyor.Sorunum gösterdiği davranışlar.Kendisi ile konuşulduğunda bazen yaşıtlarından oldukça ileri fakat bazende çok geride olduğunu bariz bir şekilde hissettiriyor.Öğrenme güçlüğü olmadığı halde öğrendiklerini çok çabuk unutabiliyor.ortası bir türlü olmuyor.Özellikle kendisine aşırı ilgi ve alaka istemenin yanında bazen yalnız başına kalmayı tercih ediyor.Bu davranışların varsa tanımı hakkında bilgi verirseniz sevinirim.

Cevap : Sayın Öztemiz, Bu konuda Çocuk Ruh Sağlığı bölümü çalışanları size yardımcı olabilirler. Durumu bir an önce netleştirmenin yanısıra özel eğitim desteği verilerek akademik derslerinin desteklenmesi hem akademik başarısının daha fazla düşmesini engelleyecek hem de kendisine güvenini pekiştirerek Daha sosyal ve girişken bir birey olmasını sağlayacaktır.
Konu : Otizm

Soru : Otizm eğitiminde ve tedavisinde kullanılan Hiberbarik tedavi Duyusal entegrasyon uygulamalarını öneriyor musunuz?

Cevap : Sayın Babacan, Hem hiperbarik oksijen terapisi hem de Duyusal Entegrasyon Uygulaması bazı durumlarda son derece yararlı olan uygulamalardır. Ancak söz konusu Otizm olduğu zaman tek başına değil,"özel eğitim"in yanısıra uygulanması yararlı olabilir. Yine de bu yararlılık tüm otistik bireyler için geçerli olmayıp, gereksinim durumlarına ve özelliklere bağlı olarak değişmektedir.
Konu : TAKINTI

Soru : 13 YASINDAKI OTISTIK KIZIMIN ASIRI DERECEDE ESIMIN ARKADASI BIR BAYANA KARSI TAKINTISI VAR/KALKIYOR YATIYOR GELECEK O GIDECEGIZ ONA DIYEREK GUNLERINI GECIRIYOR ONU RAHATLATMAK ICIN TAMAM KIZIM GELECEK O GOTURECEGIM ONA BABA GOTURECEK ONA DIYEREK ONU GECICIDE OLSA RAHATLATIYORUM AM BIRKAC DAKIKA SONRA TEKRAR YANIMA GELIP GOZUMUN ICINE BAKIYOR GOTURECEGIM DEMEMI BEKLEYEREK BU DURUM 4 5 AYDIR DEVAM EDIYOR VE BU BUTUN YASANTISINI KAPSADI BASKA BIR SEY DUSUNMEZ OLDU GECELERI UYANIP YATAK ODAMIZA GELIP AYNI SEYLERI DUYMAK ISTIYOR DUYDUKTAN SONRA YATAGINA DONUYOR BAZENDE BENIM ONUNLA GELMEMI VE YATAGA YATARKEN YANIMDA OLMAMI ISTIYOR ACABA BU TAKINTIYA KARSI NE YAPABILIRIZ BUTUN HAYATI BU TAKINTI OLDU LUTFEN CEVAP VERIRMISINIZ TESEKKURLER

Cevap : Sayın Özkan, Otistik bireylerde bu tarz takıntılar sık rastlanan durumlardır ve gerçekten aile bireylerinin huzurunu ciddi biçimde olumsuz etkileyebilir.Bir kaç şeyi deneyerek bu durumu ortadan kaldırmayı ya da azaltmayı hedefleyebilirsiniz. 1. Kızınız size her bu soruyu sorduğunda siz de kızınıza aynı soruyu sorabilir ve cevap vermesini talep edebilirsiniz. 2. Eşinizin arkadaşının geliş zamanlamasını bir düzene koyabilirsiniz ve her seferinde aynı cevabı verebilirsiniz. 3. "Bilmiyorum" cevabını verebilirsiniz ve cevabınızı anlamasını sağlayabilirsiniz. (Öncelikle bilmiyorum sözcüğünün anlamını öğretmiş olmalısınız.) 4. "Şu zamanda gelecek/bu gün gelmeyecek/şu anda gidemeyiz" gibi gerçekçi cevaplar verebilir ve hemen farklı konularda sorular sorarak/anlatarak/göstererek dikkatini dağıtmaya çalışabilirsiniz. Ancak bu üzerinde çalışılması zor bir durumdur ve kısa bir sürede sonuca ulaşması pek mümkün olmayacaktır. Bu nedenle hangi yöntemi uygulamaya karar verirseniz verin en az 2 hafta boyunca tutarlı ve kararlı bir şekilde uygulamaya çalışın. Kolay gelsin.
Konu : asperger

Soru : 12 yaşında as li bir oğlum var 4 yaşından beri eğitim alıyoruz. şu an 6. sınıfta kaynaştırma öğrencisi günde 0.75 risperdal kullanıyoruz. buna rağmen bazen kaygıları takıntıları artıyor haftada 2 gün psk la çalışıyoruz. as li çocuklar için uyguladığınız farklı bir proğramınız varmı. okulun da kaynaştırma eğitimi harika uygulanıyor. haftada 8 saat kaynak odada bire bir eğitim alıyor. sadece as konusunda uzman bir uzman varmı teşekkür ediyorum

Cevap : Kurumumuzda Yaygın Gelişimsel Bozukluğu olan Bireylerle yapılan çalışmalar Asperger sendromlu çocuklar içinde uygulanıyor. Çocuğun özellikleri, gereksinimleri ve sahip olduğu bilgi/beceri düzeyi, bu programların hangilerinin nasıl uygulanması gerektiği konusunda yönlendirici oluyor. Ancak Türkiye'de AS konusunda özellikle uzmanlaşmış birisi olduğu yönünde bir bilgi sahibi değiliz. Sorunuzu cevaplayamadığımız için üzgünüz.
Konu : özel eğitim

Soru : oğlum 4 yaşında.2 yaşından beri özel eğitim alıyor.ancak bunun 6 ayı özel eğitim kurumundan daha öncve eve eğitimci geliyordu.oğluma ilk teşhisi melda akçakalın koydu.tam bir otistik değil ama o çizginin çok dışında olduğunu söyledi ve özel eğitimle bunun aşılacağını söyledi 1.5 yıl önce.3 ay önce ise çok ilerleme olduğunu ve yaşıtlarınan 1 yıl geri olduğunu söyledi.şu an oğlumun konuşmasında eksiklik var isteklerini belirtebiliyor ancak robot gibi cümleler kuruyor.kelime telafuzunda problemleri var.biz samsundayız burada özel eğitime gidiyor.sizi melda hanımda önerdi.bu konuda nasıl yardımcı olabilirsiniz,sürekli ankarada olunmasımı gerekiyor yoksa belli süreler içindemi eğitim veriliyor.tabi çocuğu görmeden bişey söylemeniz zor ancak yinede bilgi verirseniz sevinirim.devlet raporuyla size gelebiliyor muyuz bilgilendiriseniz sevinirim

Cevap : Sayın veli, Kurumumuzdan Ankara dışı eğitim programlarına katılarak eğitim almanız mümkün. Bunun için 2-3 ayda bir 1-2 hafta süre ile Ankara'ya gelmenizi öneriyoruz. Tabii ki bu süreler sizin ulaşım, konaklama, işinizi ve varsa diğer çocuklarınızı ayarlamanız ile değişebiliyor. Ankara dışı programlarda hedefimiz çocukla birlikte aileyi de eğitmek ve programa koyduğumuz becerilerin kendi şehrinizde de devamını sağlayabilmek. MEB prosedürleri gereği raporunuzu bizde kullanmanız oldukça zor. Şahsi ödeme ile bize gelebilirsiniz.
Konu : çocuğumu nereye gönderebilirim

Soru : ben kasımpaşada oturuyorum ve çocuğumun özel eğitim almasını istiyorum hangi kuruma nasıl gidebilirim yardımcı olurmusunuz

Cevap : Sayın veli, Ne yazık ki Ankara'dışındaki özel eğitim kurumları ile ilgili bilgimiz yok. Bu konuda yardımcı olamayacağız. Kolaylıklar dileriz.
Konu : özel eğitimlik çocuğumuz

Soru : öncelikle merhaba ben kayseriden yazıyorum bende öğretmenim 6 yaşında bir oğlum var halen tam anlamıyla konuşamıyor burada özel eğitim hocası ve kurumu yok rehabilitasyon merkezleri var onlardanda bir yarar sağlayamadık çocuğuma üniversite hastanesinde otizm olabilir dediler bir dönem hafif düzey zeka geriliği dediler işin açıkcası artık hiç birinin dediğine ğüvenmiyorum ancak biliyorum ki çocuğumda bir sorun var burada özrü olduğuna dair rapor çıkartıyoruz ve ankara ya sevk yaptırıyoruz şuan kurumunuzu burdan bir hoca önerdi sizdende eğitim almak istiyoruz nasıl olabilir yardımcı olursanız seviniriz..

Cevap : Oldukça geç kalmış olan cevabımız için özür dileriz. 1988 yılından itibaren Ankara dışındaki çocuklarımız ve ailelerimiz için uyguladığımız bir programımız var. 2-3 ayda bir Ankara'ya gelmenizi ve 1-2 hafta kalmanızı gerektiren bir program bu. Burada olduğunuz süre içinde, mümkünse günde 2-3 seanslık eğitim vermeyi hedefliyoruz. Çocuğumuzun eğitiminin yanısıra anne-babaların eğitimini de en üst düzeyde veriyoruz. İsteğimiz burada uyguladığımız programların aile evine döndüğü zaman devam ettirilmesi.Yoğun işbirliği içinde olunması gerekiyor. Bu programa katılmak istemeniz durumunda telefonla bizi arayarak randevu alabilirsiniz.
Konu : ücret

Soru : meraba.1 yaşında kızım var hafif mental retardasyon tanısı kondu genetik metabolizma birimlerinden kan istendi vede özel eğitim merkezleriyle iletişime geçmemiz istendi.direk bir eğitim kurumuyla temasa mı geçecem yoksa öncesinde yapmam gereken bir durum varmı\birde sizinde dahil olduğunuz bu kurumların ücreti tamamen bizemi ait oluyor devletin karşıladığı miktar varmı teşekkür ederim

Cevap : Ülkemizde uygulanan sistem gereği öncelikle Tam teşekkürllü bir hastaneden çocuğunuzun durumu ile ilgili bir "Sağlık Kurulu" raporu almalısınız. Aldığınız bu sağlık kurulu raporu ile ikamet ettiğiniz ilçenin Rehberlik Araştırma Merkezine (RAM) başvurmanız gerekiyor. RAM tarafından verilen randevu günü ve saatinde çocuğunuz ile birlikte gitmeniz, değerlendirmeye girmeniz ve "Eğitsel Yönlendirme Raporu" almanız ile birlikte bu süreç tamamlanıyor. Bundan sonra bir özel eğitim kurumuna başlayabilir ve devletin eğitime katkı payı ödemesinden yararlanabilirsiniz. Ancak bu süreç tamamlanmadan öncede, zaman kaybetmemek için, eğitim ücretini şahsen ödeyerek eğitime başlamanız mümkündür.