OKUL ÇOCUKLARINDA KAHVALTI ÖNEMLİ Mİ?

OKUL ÇOCUKLARINDA KAHVALTI ÖNEMLİ Mİ?

Yrd.Doç.Dr.Şebnem Gümüşcü Tuş

Okul çağına başladıklarında ailelerinden ilk kez ciddi anlamda ayrılan çocuklar, çevresiyle iletişiminin arttığı bir döneme girmekte ve bu nedenle yanlış  beslenme okul çağından itibaren başlamaktadır.

İlkokul çağı, hızlı büyüme ve gelişmenin devam ettiği bir dönemdir. Bu nedenle sağlıklı bir şekilde büyümeleri için düzenli beslenme ile desteklenmeleri gerekir.

Okul çağında yeme alışkanlıkları ailenin beslenme  alışkanlıkları  tarafından etkilenmektedir.

Çocukların kahvaltı yapmamasının başlıca nedenleri; çocuğun canının kahvaltı yapmayı istememesi ve özellikle kahvaltı etme alışkanlığı olmayan anne-babanın çocuğa da bu alışkanlığı kazandıramaması ya da çocuğun sabah erken kalkamaması yer almaktadır. Bir çocuk akşamları düzenli olarak uyku saatini netleştiremiyorsa, erken yatmayı alışkanlık haline getiremiyorsa, sabah uyanmakta güçlük çekecektir ve okula yetişebilmek için kahvaltıdan vazgeçecektir. Oysaki tüm gece süren açlık sonrası yeni bir günün başlangıcında, çocuğun güne hazırlanabilmesi için mutlaka kahvaltı etmesi şarttır. Aksi takdirde kendini güçsüz hisseden çocuğun başı döner,  yeterli enerji oluşmadığı için dikkat eksikliği oluşur, çalışma ve öğrenme yeteneği azalır. Bu da okuldaki başarısını olumsuz etkiler.

Kahvaltı önemli mi?  Evet, günün en önemli öğünü. Okul başarısını ve mental iyilik durumunu arttırır. Gece boyunca aç olan vücudun kahvaltı ile enerji alması, beyin için gerekli olan glukozun sağlanması kahvaltı ile mümkündür.

Düzenli beslenme / öğün = düzenli hayat (Kahvaltı bu denklemin bir parçası)

Kahvaltı önemli mi? Evet, bellek üzerine etkili, çocukların 30 dk çalışma süresince dikkatlerini daha iyi topladıkları, daha iyi hatırladıkları, yanlış yapmadıkları,   2 saat sonra bile dikkatlerinin daha iyi oldukları görülmüştür.

Kahvaltıda ne yemeli?

Ayaküstü veya yolda giderken değil, masada aile bireyleri ile birlikte yapılmalı.

Kahvaltıda peynir ve yumurta olmalı, vücut ağırlığı fazla  değilse kahvaltılara pekmez, bal, reçel, marmelat eklenebilir. Sebze ve meyveler mevsime uygun şekilde seçilmelidir. Süt, ıhlamur, bitki çayları, taze sıkılmış    meyve suyu olmazsa olmaz.

Kahvaltıyı İhmal Etmeyelim!

ayınetkinliği